وقتی که یک طرح چشمتان را گرفت، روی آن کلیک کنید تا با صفحه ای مشابه اسکرین شات زیر مواجه شوید. در این قسمت یک دکمه وجود دارد به نام Create که اگر روی آن کلیک کنید، امکان دانلود تمپلت برای تان فراهم می شود.
برای شروع این کار:
ابتدا یک صفحه جدید و تمیز و کاملا سفید را باز کنید
در ادامه از منو های بالای ورد، به تب Layout بروید
وقتی بر روی این تب کلیک کنید لیست زیر منو های گرافیکی آن نمایش داده می شود که Margins یکی از آن ها است:
در این قسمت اگر به پایین صفحه دقت کنید Custom Margins را مشاهده می کنید.
• top = عدد ۱
• left = مقدار ۰٫۶۳
• right = عدد ۱
• bottom = مقدار ۰٫۶۳
در نهایت روی ok کلیک کنید تا صفحه با مواردی که ارائه شده تنظیم شود.مشخص کردن اطلاعات لازم برای ساخت روزمه حرفه ای در ورد
خب حالا که قالب رزومه تا حدودی تعیین شد، وقت آن می رسد که اطلاعات را وارد کنید. همانطور که در بالا گفته شد شما باید به مطالب مختلفی در این سند بپردازید. البته اگر سوابق کاری و مهارت دارید، یا مثلا اگر ۲ سال در جایی مشغول به کار بوده اید، بیان آن ها و شرح جزییات آن ( البته به صورت کوتاه و مختصر ) بسیار مهم تر از شرح دوران تحصیل دبیرستان است.
بهتر است که ابتدا مهارت ها و سوابق خود را روی کاغذ بنویسید تا بتوانید به درستی آن ها را اولویت بندی کنید و وارد این سند ورد نمایید.
یک نکته خیلی مهم در مورد نوشتن رزومه این است که باید بدانید که اطلاعاتی را باید وارد کنید که با شغلی که در حال حاضر قصد احراز آن را دارید همخوانی داشته باشد. مثلا اگر شما تمایل دارید به عنوان یک حسابدار در شرکتی استخدام شوید، مطمئنا وارد کردن اطلاعات کاری مربوط به زمانی که در مرکز پخش پیتزا مشغول به کار بوده اید، برایتان سابقه جذاب و درخشانی به شمار نمی آید و گاها می تواند موجب رد صلاحیت شما نیز بشود! پس در بیان اطلاعات و سوابق مرتبط توجه لازم را داشته باشید.
سازماندهی اطلاعات
مسلما راه های مختلفی برای سازماندهی اطلاعات وجود دارد اما مهم تر از همه خوانایی، و نظم آن ها است که به خواننده کمک می کند با یک نگاه بداند شما چه کاره اید و از چه قابلیت هایی بهره مند هستید تا بهترین تصمیم را در رابطه با شما بگیرد.
اولین کاری که معمولا خوب است انجام دهید ایجاد سر تیتر ها و هدینگ ها و جدول بندی است.
برای این کار لازم است که به بخش Styles بروید. این گزینه در بخش Home قرار دارد.
در ین قسمت انواع سبک ها را مشاهده می کنید. اگر این بخش را گسترده کنید می توانید بخش های مختلف دیگر را مشاهده کنید و از انواع استایل های از پیش آماده شده استفاده کنید اما مزیت ورد این است که به شما کمک می کند استایل مورد نظر را شخصی سازی کنید و برای این کار می توانید از More استفاده کنید.
هر چقدر نهادی که می خواهید در آن استخدام شوید رسمی تر و بزرگ تر باشد بهتر است که سادگی سند خود را حفظ کنید و از رنگارنگ کردن آن مگر در بخش های مشخص نظیر هدر و فوتر، خودداری کنید.
معمولا فونت برای رزومه فونت ۱۴ است و برای سادگی بهتر برای زبان فارسی بهتر است که از فونت nazanin استفاده کنید.
برای رنگ قلم نیز رنگ مشکی بهترین گزینه است.
در ادامه برای این که بتوانید اطلاعات را با نظم بهتری وارد کنید بهترین پیشنهاد به شما این است که از امکانی به نام Insert استفاده کنید. به این منو بروید که در کنار هوم قرار دارد و با کلیک کردن بر آن گزینه Table را انتخاب کنید.
بسته به این که شما به چند سطر و ستون نیاز دارید می توانید از این بخش استفاده کنید و یا این که عملیات طراحی جدول را کاملا دستی انجام دهید:
حالا زمان آن رسیده تا اطلاعات لازم را پر کنید.
بعد از انجام این کار باید فرمت بندی و قاب بندی را انجام دهید.
برای این کار، به تب Design بروید و از آن جا به بخش Table Tools بروید. در این قسمت روی آیکون Borders کلیک کنید:
اما اگر به دنبال سادگی نیستید و می خواهید با سایه اندازی و قاب اندازی، جدول را زیباتر کنید Borders and Shading. را انتخاب کنید. (این دو گزینه را بعد از کلیک کردن بر Borders در جدول بعدی مشاهده می کنید )
در قسمت Preview می توانید پیش نمایشی از آن چه انتخاب می کنید را مشاهده کنید. تنظیمات را مطابق موارد انتخاب شده در عکس زیر انجام دهید:
با انجام تنظیمات مختلفی که در این بخش انجام می دهید می توانید ظاهر جدول خود را تغییر دهید. حتی می توانید از قاب های ضخیم یا نازک استفاده کنید و رنگ بندی آن را در این بخش عوض کنید.
بولد کردن خطوط در قسمت های مهم نیز می تواند بر حرفه ای تر شدن رزومه تان کمک کند.
اگر بتوانید از یک قالب گرافیکی استفاده کنید معمولا می توانید در جلب نظر افراد بیشتر موفق باشید. حتی گاهی چاپ کردن روزمه به صورت رنگی، می تواند به خوش سلیقگی شما کمک کند و یک امتیاز مثبت از نظر عملکردی برای تان به حساب آید.
news.razavi.irhttps://www.gooyait.com